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KSR(2009)

totes format + 1000+1 TiLt, cd in screenprinted cover made from found construction blueprints + a videofile, recorded in 2002/3, limited to 175 copies

01 - KSR10 (20:55)
02 - KSR8 (32:13)
03 - KSR8 VIDEO (07:44)

04 - KSR10 VIDEO (03:31) > only online

the fragmented architecture of the ruins of capitalism, is to be taken as a completly new and unknown landscape. a nutrient medium, freed from its past „logic“ force, it can be the breeding ground for an evolving & to be developed utopia in which profit is not the only value. ksr10 & ksr8, were two abandoned office buildings. both have been a resort, a precious null, in a system devoted to the increase of profit. such places are confronted with the strong law of large numbers,
which decreases the possibility of their existence, the longer you seek for them.

"utopias seem much more attainable than one may have previously thought. and we are now faced with a much more frightening thought: how do we prevent their permanent fulfillment?" ( nicolas berdiaeff )

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reviews:

(VITAL WEEKLY jkh): KSR consists of recordings of empty office buildings KSR 8 and 10, where a lot of money has been raised and now they are abandoned. The field-recordings are edited with a four-track recorder. Also Totstellen uses instruments made from objects found in these empty buildings. The recordings were made in 2002 and 2003 in Hamburg. The atmosphere of the music in noise and industrial. KSR 8 ends with a lot of feedback tones. KSR 10 is is more quiet and you will walk into different rooms and atmospheres. This one also shows a film with shots of the demolition of one of those buildings. A beautiful piece of music about critics to the ruins of capitalism. Highly recommended!

[BAD ALCHEMY 67 rbd]: Gerda Grimm ist mit ihrem Projekt TOTSTELLEN eine der Wenigen, die mit Noiseästhetik und entsprechender Verpackung unvermindert auch noch ein genuin industriales, nämlich fundamental systemkritisches Bewusstsein verbinden. Die Verhältnisse werden als Zumutung wahrgenommen, als anästhetischer Angriff auf Sinn und Sinnlichkeit. Ästhetik ist untrennbar mit Ethik verbunden. Hinter kapitalistischen Fassaden fällt der Blick 360° auf dystopische Abgründe. Die Utopien der einen erfüllen sich als Alpträume der anderen. Unproduktive Relikte, zwischenzeitlich als Niemandsnischen besetzt, werden von Abrissbaggern demoliert. Zwischen den Trümmern beginnt die Suche nach neuen Alternativen, nach Auswegen aus Nutzungszwang und Profitlogik. Schritte knirschen auf verschneitem Bauschutt. Der Krach des Abbruchs und der Klang der Fragmente und des Schutts sind auf KSR (Totes Format / 2000+1 tilt, totform07, CD-R + video) Quelle einer Musik aus geklopfter, federnder, rumpelnder, sägender Zweckfreiheit, mit dem Beat von Mauerspechten, der sich mit alarmiertem Sirenengesang mischt. Tinguely-Automaten aus Schrottteilen schnurren und pulsieren ihren spielerischen Leerlauf. Homo ludens vs. Homo oeconomicus, ohne große Worte.

 

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dwnld: ksr8 video + ksr10 video from archive.org


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